петак, 7. јун 2013.

Štrudla sa čvarcima i pekmezom od šljiva


Skupo-skuplje-čvarci!
Prosto je neverovatno da jedna, u nutritivnom smislu tako nepotrebna stvar, može da bude tako skupa.
Ali za ovu starinsku i jednostavnu štrudlicu ne treba Vam puno čvaraka, tek onoliko koliko biste oraha ili već čega sličnog potrošili za jedan kolač.
 A štrudla je neverovatna!
Zvuči ludo, i jeste ludo :-) Ne zato što ćete se osećati jako ekscentrično kada je ponudite gostima, već zato što se ovi ukusi tako dobro prožimaju i slažu, da Vam gosti neće ni verovati :-)
Moj muž je rekao - "Hm, salčići".
Ne sećam se ukusa salčića. Pored svih svinja koje su stradale nas radi, baka ih nije nikada pravila. Njena starija sestra, baka-Rada ih je donela jednom. Znam da sam bila oduševljena. Bili su nadeveni jednim od baka-Radinih izvrsnih dzemova. I sad mi je žao što nisam bliskija sa njom, jer je njena kuhinja zbilja nešto čarobno.
Još je zanimljivija ( čisto antropološki :-)) ta razlika između ekonomične i dovitljive baka-Radine varoške kuhinje, i bakine, rasipničke, seljačke :-)
Obožavam obe! ( I bake i kuhinje :-)).
U tom nekom smislu, ova štrudla pre liči na baka-Radinu nego na bakinu dosetku. Gde bi moja baka "metla" čvarke u slatku štrudlu :-)? A realno, skoro se i ne osete.

Napravila sam pri izradi par grubih grešaka i molim Vas da ih, ako se odlučite za ovaj zanimljivi recept, ne ponovite.
Prvo, duplo sam smanjila sastojke ali sam zaboravila da srazmerno smanjim i vreme pečenja. Nisam je baš upropastila, ali vidim da je mogla da bude znatno mekša.
Drugo, još kada je Laka kuharica objavila recept za odlične mafine sa dotičnim dzemom, baš mi je bilo žao što sam potrošila bakin pekmez od šljiva. I sad sam ipak odlučila da ga kupim.
Kiseo, bezukusan, skoro kao blato. Ma najgore što je kiseo kao da je pekmez od zelenih šljiva. Kajem se što nisam štrudlu premazala nekim od svojih lepih dzemića, ili napravila nadev od jabuka. Ta varijanta za ovu štrudlu postoji u starom tetka-Patinom kuvaru.
Sve u svemu, meni se ova štrudla dopada. Trebalo je samo da budem malo pažljivija i da sve prođe savršeno :-)

Sastojci :

450 gr. brašna
 prstohvat soli
prstohvat praška za pecivo
 150 gr. kisele pavlake
 2 žumanceta
1  jaje + još jedno za premaz
220 gr. mlevenih čvaraka ( ja sam ih samlela u onom malom mlinu što ide uz blender. Mislim da je samo bitno da nisu jako krupni )
 140 gr. šećera u prahu
mleko-  po potrebi. Za duplo manju meru dodala sam možda jednu kašičicu. Ne dodajite ništa dok se sastojci sasvim ne povežu i ne puste masnoću pa onda procenite.

Umesite testo mešajući sastojke onim redom na koji ste navikli :-) Ja sam sve stavila u posudu i rukama lepo izmesila, testo je masno i podatno. Kada formirate loptu, ostavite je da stoji u frižideru 2 sata. Pretpostavljam da bi ovo testo moglo tamo i da prenoći.
Kada to vreme prođe, izvadite ga, rastanjite na oko 1 cm debljine i nafilujte pekmezom.
U originalnom receptu piše da ga treba premazati sa 150 gr. dzema. Ja sam na duplo manje testa stavila otprilike toliko i ništa nije curilo.
Uvijte rolat i izbockajte viljuškom na dosta mesta pa premažite umućenim jajetom.
Pecite na 180 nekih 50 minuta.

Molim Vas, obratite pažnju na štrudlu tokom pečenja. Vrlo je verovatno da će odozgo pući, i to joj kasnije ne smeta da se seče. Mislim da bi nekih 40 minuta za celo testo bilo sasvim dovoljno.
Tek hladnu je isecite i uvaljajte u šećer u prahu.

10 коментара:

  1. ovakvu kombinaciju još nisam probala,što ne mora da znači neću..samo kako li će proći kod mog muža?Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa iskreno, nije to toliko neki revolucionaran spoj, više tako zvuči. Maaaalo je slankasto možda, ali ne nešto jako, da mi je pekmez bio slađi ne bi se ni osetilo :-) Pozdrav i Vama :-)

      Избриши
  2. U tijesto idu mljeveni čvarci ili sam krivo shvatio? Jedino još nisam nikada kombinirao čvarke sa slatkim, ali sam čuo za jednu djevojku koja zna jesti čvarke s majonezom. :D Fino izgledaju, imaš super receptića, baš ono starinskih s dozom 21.st. što mi se sviđa. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, da, idu u testo. Sad, ja sam ih smuljala u blenderu u neku pastu, mislim da bi se lepše osetili da su ostali malo krupniji, inače, nije baš da sam osetila neki šok kad sam probala ( osim od kiselina pekmeza :-D ).
      Hvala puno, drago mi je što tako misliš i puno mi znači :-)).

      Избриши
  3. Ja bih se usudila!! :)) Začudo, kombinacija mi uopšte ne zvuči ludo, samo ako čvarci nisu slani :)

    ОдговориИзбриши
  4. Imam jos malcice domaceg dzema od kajsija, cvarke cu vec nekako nabaviti.
    Ovo tako dobro zvuci da moram probati. Divno,divno,divno...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa da, prosto čovek "živ nije"- kako kažu kod nas, dok ne proba. Zabavna je i priprema i brzo se spremi. Samo napred :-) Samo da dzem bude fini i da se ne prepeče :-D

      Избриши
  5. Ne mogu da varujem da ovo nisam ispratila. A, ni naslovu ili bolje reći rođenim očima nisam verovala dok sam čitala, te sam se na sam naslov vraćala T R I puta:) Ovo je više nego interesantno, i pošto obožavam starinske recepte - kupljeno! Probaćemo!
    Zaista interesantan recept.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da će da ti se dopadne. Ovo mi je jedan od omiljenih sa bloga :-)

      Избриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)