среда, 20. новембар 2013.

Baršunasta zlatna peciva


Nedostaje mi onaj osećaj na ispruženim dlanovima dok ih dodiruje zlatno klasje pšenice. Nedostaje mi miris reke i prašnjavog putića što kroz njive i polja vodi do zelene obale. Nedostaje mi sivi rečni pesak, nedostaju mi modre šljive i beli oblaci, nedostaje mi pletena korpa i miris domaćeg hleba, ovog maminog divnog, toplog peciva, crveni zreli paradajz i moja cvetna haljina.
Nedostaju mi jedan most, sandale i oni žuljevi koje su mi pravile svakog dana, nedostaju mi boje, neke boje koje su posivele u ovim novim, jesenjim danima koji su došli.
Nedostaje mi onaj cirkus što je otišao, nedostaje mi moja mladost. 
Otišao je, ja to vidim. Svakog dana vidim. 
Devojku kakva sam bila, a nisam više. I neću nikada moći ponovo da budem.
I onda tako mislim, kuda je to otišla i gde je ostala.
U nekim crkvama, kraj nekih reka, na jednom manastirskom groblju, u nekim čekanjima, u nekim traženjima. U jednoj besmislenoj i neizbežnoj, u jednoj nadrealnoj ljubavi je izgubljena.
Ne, ne žalim.
Starim jer sam pustila mladost da ostane tamo gde je volela da bude. A ja sam morala da odem.




Sastojci:

750 gr. brašna + koliko je potrebno ( ako je potrebno ) da dobijete nelepljivo testo
200 ml. mleka
200 ml. jogurta
150 ml. ulja
40 gr. svežeg kvasca
1 jaje
so po ukusu
1 kašičica šećera ili meda


Svi sastojci treba da budu neko vreme na sobnoj temperaturi pre pripreme peciva a prostorija u kojoj spremate testo treba da bude topla.
Mlako mleko, šećer ili med i kvasac ostavite na toplom mestu da nadođe. U drugoj posudi pomešajte polovinu količine brašna pa dodajte nadošli kvasac, jogurt, jedno jaje, ulje i soli po ukusu. Izmešajte pa postepeno dodajte i preostalo brašno, dok ne dobijete meko nelepljivo testo. Nek narasta na toplom mestu oko 40 minuta. Nakon tog vremena ga na pobrašnjavljenoj podlozi rastanjite na debljinu od 2 cm. a potom okruglom modlom  veličine koja Vam odgovara vadite pogačice. Neka odstoje tako 20 minuta.
Pleh obložite papirom za pečenje pa poređajte pogačice.

Za premazivanje:

1 jaje 

 Premažite pogačice  umućenim jajetom. 

Još:

susam za posipanje 
  

Pospite pogačice susamom i  pecite ih na 200 stepeni dok ne porumene, oko 20 minuta. 
Pogačice su odlične kao hamburger pecivo, ali možete od ovog testa da pravite i kifle, šta god Vam padne na pamet :-).


2 коментара:

  1. "Ne, ne žalim.
    Starim jer sam pustila mladost da ostane tamo gde je volela da bude."
    Otrgla si mi reči iz duše:)
    Hlebčići tj. peciva su mi slaba strana i nema peciva koje mi ne privuče pažnju. Ovo pecivo izglda baš kao što si mu i nadenula ime, baršunasto i zlatno...
    Odličan tekst, da se osvrnem još jednom. <3 <3 <3

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)