уторак, 19. новембар 2013.

Verine sočne šnicle


Dobila sam kuvar na poklon!
A u njemu ovaj recept
Vera je poseban čovek. Ona zna zašto neću sada da vam pišem jeftini haiku o prijateljstvu :-). Ona je čovek koji manje priča nego što čini. A takvi su i retki i vredni. 
Ja mnogo više pričam i pišem :-). 
Verovatno i previše, šta vi mislite o tome? :-)




Mnogo mi se dopao ovaj recept, a pošto nemam posuđe koje se preporučuje u originalnom receptu, snađoh se :-) i ručak je bio divan, meso meko i sočno a ukus domaći i starinski, kao što biva kada spremate po receptima majstora. Sastojci su jednostavni, takoreći prosti, ali onako domaćinski prosti, priprema je jednostavna, a ono što dobijete teško da ćete danas naći u skupim velegradskim restoranima i lažno ljupkim mestašcima koja pretencioznom slatkoćom i nejasnim, pomodnim jelovnicima  privlače neznalice, snobove i ponekog radoznalca otvorenog srca, kao što sam bila ja, sve dok se nisam uverila da su mašnice, cvetići i rustični drveni stolovi, činijice i saksijice u prozorima samo besmislena bižuterija u našim pravim životima, još jedan način da nam se skuplje  naplati zabluda, laž da smo neko drugi i da je sve oko nas šareno i lepo .
Ukrasimo svoje živote istinski vrednim stvarima, ljudima, mislima i osećanjima. 
Hajde da sednemo za sopstvenu trpezu, ne glumeći da smo neko drugi, da bar na kratko ućutkamo želju za  stvarima koje nam život čine šarenim i vedrim samo spolja, za stvarima prolaznim i propadljivim. Sedimo za trpezu od srca zahvalni zbog svega što imamo, i zbog svega što nemamo. Izaberimo da uvek imamo  ono najvažnije. Da lepota i ljupkost budu ono čime ćemo sami da obasjamo svaki prostor. Da zato naš sopstveni prostor, naš dom, bude najtoplije i najdražesnije mestašce na svetu. 
Hajde da sednemo za sopstvenu trpezu i da jedemo kao ljudi :-).
Jer je život jednostavan i lep samo kada naučimo da razlikujemo važne i nevažne stvari i kada naučimo da ga slavimo bojama, cvećem i lepotom koji stanuju u nama.



Sastojci

4 tanje juneće šnicle
so po ukusu
4 kašike brašna
1 glavica luka
1 kašika  slatke mlevene paprike
100 ml. ulja
200 ml. vode
1 kašika suvog bosiljka  ili nekog drugog suvog začina koji više volite
nekoliko zrna bibera

Šnicle izlupajte malo tučkom. Na vrelom ulju propržite luk isečen na rebarca i dodajte po ukusu soli, kada omekša dodajte mlevenu papriku i dinstajte kratko pa naposletku šnicle uvaljajte u brašno, otresite višak i stavite ih u luk i papriku. Ja sam sve to promešala par puta i da mi se brašno ne bi zalepilo za dno šerpe odmah dodala i vodu. Ubacite biber i bosiljak pa dinstajte tako ih povremeno mešanje, na slabijoj vatri, dok tečnost malo ne uvri. Kod mene je to trajalo oko 15 minuta. Nakon tog vremena prebacila sam šnicle i sos u vatrostalnu posudu, poklopila i dodala još možda 100 ml. vode pa su se šnicle tako krčkale gotovo sat vremena na 180 stepeni. 
Poslužila sam onako jednostavno i starinski kako najviše volimo sa krompir pireom i zelenom salatom :-). Meso je bilo meko kao duša.


9 коментара:

Volim da čitam Vaše komentare :-)