недеља, 2. јун 2013.

Tetka-Patina torta


Evo moje najdraže torte! Volim je od najranijeg detinjstva, i premda sam od tada isprobala stvarno puno različitih kombinacija ukusa i sastojaka, ona je ostala prva, jedina toliko voljena, čekana i obožavana. 
Jednostavni i starinski klasik. Nešto kao Reforma, samo sa lešnicima. Iz starog bakinog kuvara,malo prilagođena našem ukusu, bila je jedno vreme nezaobilazna na novogodišnjem slavlju, a onda je negde nestala. Zamenila su je svakakva čudesa, verujem da smo svi imali tu fazu- dodaj ovo i ono i gledaj da bude što više neobičnih sastojaka, slaži ukuse, kombinuj, igraj se.
Neka, i sada ja to volim da radim. 
Ali . . . ovo je jedna stara gospođa koja zaslužuje poštovanje. Niko joj je bi dao toliko godina koliko ima. :-)

Nikakvi ganache-i i srodna čudesa nisu joj potrebni. Ni brašno joj ne treba. Neopravdano zapostavljena naspram Reform Doboš torte, evo i Tetka-Pate, u svom najboljem izdanju. :-)
Što se mene tiče, onako kako stoji u kuvaru ova torta je savršena. Ali radi drugih povećala sam duplo meru za fil. Ne, nije ova torta suve ni bez pojačanje fila, ali eto, neki ljudi vole da preteruju u dobrim stvarima :-)
 Pišem, dakle, mere onako kako pravim, sa više krema.
 U stvari, ja ne povećavam fil nego smanjim kore, ali to u suštini dođe na isto. 



Sastojci :

7  jaja
 140 gr. lešnika
50 gr. čokolade
 limunova korica
 140 gr. šećera u prahu
rum


Žumanca umutite sa šećerom pa dodajte čokoladu( otopljenu ) , mlevene pečene lešnike, limunovu koricu i na kraju čvrst sneg od belanaca.
Od ove mase je baka uvek pekla tanke korice, kao za Doboš tortu. I ja to uvek radim, ali sam ovog puta stvarno žurila pa sam ispekla jednu koru u plehu od rerne i presekla je na 4 šnite. Ušteda vremena je ozbiljna, mada to više nije ona mirsna i žestoka okrugla lepotica :-)
Kora se peče na 180 nekih 15-20 minuta. Ako je po vrhu penasta i šušti još nije pečena. Tanke korice peku se kraće, dok ne potamne.
Dakle, kada ste isekli koru, ili ispekli male, svaku premažite ili poprskajte rumom. Meni je za to idealna ona silikonska četkica, nema više potanjanja čitave zapremine izručene kašičice na jednom mestu :-)


Krem :

 Tri jajeta umutite sa 120 gr. šećera u prahu pa stavite da se skuvaju na pari. Mešajte sve vreme. Kada je gusto dodajte 50 gr. čokoladei promešajte lepo. Kada se ohladi umutite 150 gr. putera pa dodajte u krem i premažite kore. Istim kremom premažite i gornju koru i pospite mlevenim lešnicima.

Tortu čuvajte u frižideru, ili u nekoj prohladnoj dečijoj sobi :-) ali pre posluživanja ostavite nekih 10-tak minuta na sobnoj temperaturi da otpusti sve mirise, sočnost korica i neodoljivu kao ruski klasici- slast krema.:-)

6 коментара:

Volim da čitam Vaše komentare :-)