недеља, 29. септембар 2013.

Mamin kolač sa orasima


Jesenja, kišna nedelja.
U kućici toplo, toplo, kraj šporeta prede maca. 
Lenjo poslepodne, tragovi kapi na staklu iza zavesa i onaj uspavljujući njihov zvuk.
Dobrovoljac, verovatno mama, ustaje da iseče kolač, svi jedu :-).
Eto, ja se tako prisećam u   ove sive dane u kojima i kiše i sivilo mirišu na dom i sreću.
Razmišljam nešto...kako bi nam bili prazni životi bez jeseni i kiša. Kako bi bilo tužno kada bismo saznali da više nikada jedno nedeljno popodne neće da bude sivo, mokro i hladno, da nam noge više nikada neće biti mokre dok pred olujom bežimo iz livada prosipajući iz naručja nabrane šipurke.
Kako bi nam bilo tužno i prazno da nas ne čeka kod kuće jedna baka sa spremljenim vunenim čarapama, iako je tek septembar, jedna maca koju nije briga ni za nas ni za naše čarape, jedan brat kog je mrzelo da izađe u šetnju i mama... jedna i jedina naša majka koja će prva i jedina da ustane i iseče kolač svima jer zna čarobni način da nas sve nasmeje, zagreje i iznova zbliži.
I razmišljam nešto...kako je dobro što postoji...i mislim opet, mora da je divno biti nekome mama u neko sivo, olujno nedeljno poslepodne...



Ako volite da čitate moje pričice, označite da Vam se dopada ova stranica  :-). Roman "Mučitelj" potražite na Beogradskom sajmu knjiga ove jeseni!
 Sastojci :

7 jaja
7 kašika šećera u prahu
3 kašike kakao praha
4 kašike mlevenih oraha
3 kašike prezli


Umutite žumanca sa šećerom, dodajte orahe, kakao i prezle i naposletku varjačom nežno umešajte sneg od belanaca. Pecite u velikom plehu od rerne obloženom papirom za pečenje na 180 stepeni oko 20 - 25 minuta ( proverite čačkalicom ). Ohladite koru.
Fil :
200 gr. mlevenih oraha
1 kašika vanilin šećera
150 gr. šećera 
1 - 1,5 dl. vrelog mleka ( sipajte mleko oprezno u orahe da ne bi bilo previše retko )
 150 gr. putera
Šećer prokuvajte sa mlekom pa poparite orahe. Za mene je ovo uvek pipav posao. Valjda orasi nisu uvek isti, dešavalo mi se da mi ista količina mleka previše razredi fil, zato sipajte mleko oprezno i postepeno. Kuvajte na slaboj vatri dok se ne zgusne ( treba da popije svu tečnost, nemojte skidati sa vatre dok Vam deluje retko i vodenasto ). Kada zahvatite gotov vreo fil, ne sme da curi sa varjače već da stoji kao gomilica. Kada se ohladi dodajte mikserom  muteći u već penasto umućen puter.
Koru premažite filom a onda je presecite na pola po širini ( dakle ne horizontalno već da dobijete dve trake, po dužini, ne po visini, valjda je jasno :-) ).
Još :
1 malo pakovanje piškota
1 dl.  skuvane jake  crne kafe
o,5 dl. ruma 
30 gr. suvog grožđa
još malo ruma
Piškote natopite mešavinom kafe i ruma pa poslažite po jednoj kori. Pospite ih suvim grožđem koje ste potopili prethodno u malo ruma. 
Drugu polovinu testa stavite preko prve, one na koju ste stavili piškote tako što ćete nafilovani deo okrenuti na dole, na piškote. 
I još :
100 gr. čokolade za kuvanje
4-5 kašika ulja
Otopite čokoladu na pari pa dodajte ulje, izmešajte i premažite kolač glazurom. 


7 коментара:

  1. На око прелепо изгледа, а верујем и да ће непца уживати у овом укусу. Ја сам уживала, као и увек, у причи....Колач испробавам у што скорије време. Вечерас моја кућа мирише на печено воће, бадеме и путер. Пуно поздрава Тајана и хвала за дивне приче и сласне залогаје.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najlepše hvala Vama i na čitanju i na ovom komentaru <3 :-).
      Blago Vama, to su divni mirisi. Ja sam se danas uspavala, spava mi se celog dana, tako da je kod nas zamirisala samo kajgana :-) ( i to je spremio muž :-)) ).

      Избриши
  2. Онда је то са специјалним укусом.....Благо Вама :)

    ОдговориИзбриши
  3. Znaš šta, mene nekako sramota ( nemam pojma zašto, valjda da ne ispadne da ti se nešto čepim- a realno što bi) da ti svaki post prokomentarišem, a bezveze mi i da prećutim, kad sam već pročitala i uživala. Stvarno mi dane ulepšavaš. Mislim, sad pogledah (koji me đavo terao, ne znam) neku političku debatu na tv-u, i baš sam se nekako ojadila...teško nama što još uvek pameti imamo...Na sreću, ima ovih finih blogova...nešto je drugo zapravo život...fino je kad te podsete..i evo, ja sam, Božjom milošću nekome mama u ovo nedeljno kišno poslepodne bila...i šta mi pa više treba..Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. <3 Ma daj <3. Ja bih isto komentarisala rado nekim retkim ljudima ( među kojima si i ti ) sve, ali uglavnom ne umem da sročim neki lepi komentar, onda radije prećutim da ne zvučim površno. Haha, mi smo gledali Utisak nedelje, bolje da nismo :-).
      Drago mi je što postojiš ovde na "talasima" :-), bitno je da se još neki relativno slični ljudi prepoznaju, i da imamo neki prostor da komuniciramo iako ne možemo stalno da se uživo viđamo :-).
      <3

      Избриши
    2. Ha, ha, e, jeste, to je ta emisija...vidim da me odlično razumeš....

      Избриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)