понедељак, 27. мај 2013.

Skuša u slanini sa belim lukom


Opet jedna klasična i nepogrešiva kombinacija.
Naravno, ako jedete ribu. Ja živim sa jednim ribomrscem, i nisam uspela da mu je omilim čak ni umotavanjem u obožavanu mu slaninu.
Skuša mi je najdraža riba. Rečne ne volim, ne obožavam ni sve morske, ali u načelu mogu da ih jedem. Srećna okolnost, po mene, je to što skuša spada u jeftinije ribe, barem ovde, pa je često priuštim samo sebi. 
 Baka je spremala uvek samo šarana, i dalje je to za nju jedina "prava" riba. Mi smo ih   "gajili " u ribnjaku, ali ih nikada nismo jeli jer je uobražavala da mirišu na mulj, te smo opet kupovali.
U mladosti je deka lovio ribu sa društvom, i tada je bilo raznih rečnih vrsta na trpezi, a i Ibar je još bio čist, to je bilo mnogo pre mog rođenja. 
Mora da je to bila sjajna zabava.

Mama, kao i ja, ribu voli više nego  ostalo meso, jedino joj možda piletina parira. Ovaj recept mi je ona poslala, jer smo obe do sada spremale skušu najklasičnije, u belom vinu, peršunu i limunu. Ovo je mali pomak od toga, ali ne revolucija. Sve što volim od skuše i dalje je tu, u neokrnjenoj lepoti :-) 
Sad, muž me gleda popreko :-) Otvorila sam prozor, provetriće se :-)


Sastojci :

 4 skuše ( to je najčešće oko 1 kg.)
maslinovo ulje
 4 mala čena belog luka
4  lista lovora
oko 100 gr. dimljene slanine
limun
svež peršun
 so
 biber
 kockica putera



Ribu očistite od utrobe i uklonite glavu. Glava, razume se, može i da ostane. Prosto ne volim da imam u tanjiru nejestive delove hrane, a i neprijatno mi je da gledam iskolačene riblje oči. Radije serviram bez glave, iako možda sa glavom izgleda lepše, celovitije.Osušite ribice ubrusom, usolite iznutra i natrljajte biberom.
Stavite svakoj u utrobu po jedan zasečeni čen belog luka i list lovora, pa umotajte u slaninu isečenu na tanke šnite. 
Rasporedite jednu do druge na pleh fino nauljen pa na svaku skušu stavite po komadić putera.
Pecite na 180 - prvih 15-tak minuta pod folijom, onda skinite foliju i pecite još 15-tak minuta. Pojačajte vatru na 200 i pecite još 10 minuta.
Dok se riba peče, povremeno je prelivajte masnoćom iz pleha a pred kraj pečenja je okrenite. 
Kada je gotova, pospite je peršunom i poprskajte limunovim sokom.



Нема коментара:

Постави коментар

Volim da čitam Vaše komentare :-)