среда, 25. септембар 2013.

Lovačke šnicle Mišinog tate


Mišin tata je čovek kakvog ćete češće da sretnete u pričama nego u stvarnosti. Talentovan, načitan, skroman i požrtvovan, tih, nenametljiv i uvek spreman da oprosti, razume, pomogne. 
Plemenit a opet čvrst pred svim ratnim i životnim nedaćama koje je preživeo. Kao nežni, kalemljeni ružin grm sa dušom planinskog cveta koji istrajava i podnosi oluje i gromove a ostaje prelep u svom cvetanju.
Njegove umorne oči, jer on je već vrlo star, kažu Vam odmah sve o njemu. Njegove mršave i blede ruke, njegov brižni i topli glas. 
Već sam Vam pisala da nemam oca. Iako Mišinog tatu ne mogu da doživljavam kao svog jer je mnogo stariji od mog neoca, srećna sam što sam u životu jednog takvog oca upoznala, pa makar bio i tuđ. 
Još sam srećnija što sam srela takvog čoveka. Retki su među nama oni koji sve daju drugima. 
Sve, baš sve. 
I retko dobijamo priliku da vidimo očima i srcem kakav spokoj vlada u dušama i očima tih ljudi i kakvim bogatstvom im blista osmeh.
Takva je moja mama. I takav je Mišin tata. Njihova je jedina radost ono što daju drugome.
Ja takva nisam. 

Tražim, sudim, otimam. Žalim zbog svih svojih mana ali sam srećna što još mogu da prepoznam vrline kod drugih i da nikada ne zaboravim kako je divno imati ih, čeznuti za njima, boriti se za njih.
Dok smo privremeno stanovali kod Mišinih, tata je kuvao. Kuhinja je bila mala za nas dvoje, a ja tada ionako ništa nisam umela da spremim. 
Sa neprijatnošću sam sedala za sto koji je postavio on, jela ručak koji je on spremio, ustajala od stola da on pokupi sudove i opere ih. Ali jednostavno, nije dozvoljavao da radim bilo šta. 
Rekla sam mu jednom da mi je teže, mnogo teže ako on sve radi. Osmehnuo se i dozvolio mi da uradim ponešto. Da operem naše tanjire, da skuvam Miši kafu. Da mi ne bude neprijatno. 
Spremana iskustvom i brižno njegova su jela zbilja preukusna. Ovo je jedno od njih. Klasik. Recept je otprilike ispričao Miši u telefonskom razgovoru, a onda ga je Miša meni otprilike preneo. Svejedno, posle ručka smo zaključili da to jesu  lovačke šnicle njegovog tate . Neka nam živi sto godina.





 Ako volite da čitate moje pričice, označite da Vam se dopada ova stranica i potražite na Beogradskom sajmu kniga roman " Mučitelj" :-)

Sastojci :

4 tanke juneće šnicle
3 kašike brašna
so 
biber 
nekoliko zrna nemlevenog bibera
lovorov list
ulje
300 ml. belog vina
2 kašike senfa
nekoliko šampinjona ( ako volite )
4 čena belog luka
30 gr. putera


Šnicle izlupajte, ali ne preterano energično ako su tanke. Posolite ih i pobiberite po ukusu pa premažite senfom i nakon toga uvaljajte u brašno sa svih strana. Višak brašna otresite.
Propržite svaku kratko na vrelom ulju, kako bi dobile koricu, ali nemojte da preterate da senf ne bi postao gorak a šnicle tvrde. Dovoljno je da se prže oko  minut sa obe strane.
Složite ih u vatrostalnu posudu pa preko njih sipajte ostatak ulja od prženja, stavite listiće lovora, zrna bibera, maslac isečen na sitne komade, zalijte ih vinom i pospite seckanim belim lukom. Zatvorite posudu folijom i pecite na 200 stepeni oko sat vremena.
Nakon tog vremena otklopite i ako želite stavite nekoliko pečurkica na šnicle i pecite još petnaestak minuta nepoklopljeno ( pecite tako i ako ne stavljate pečurke, kako bi se sos još malo zgusnuo ).
Poslužite uz krompir ili neki drugi prilog koji Vam je drag :-).

12 коментара:

  1. odličan odabir namirnica i lepa priča. Tajana , ti svojim pričama ulepšavaš svojim čitaocima dan i umeš da daješ.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Možda, ali umem ja dan drugima i da upropastim, još kako :-).

      Избриши
  2. Bogatstvo je upoznati takve ljude, a jos vec imati ih u svojoj blizini za prijatelje... bravo za Misinog tatu i hvala na tako divnom recepticu, sve si sjajno napravila.:) Veliki pozdrav vam leti....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Lana :-). Žao mi je što mi slike nisu lepše, baš je bilo ukusno. Sutra ću da probam da napravim praščiće pa ću da objavim rezultat i utiske :-)))). Ne možemo da im odolimo :-).

      Избриши
  3. Isprobao sam recept uz male varijacije - koristio sam meso od vrata i nisam imao margarin u kući, a bio sam u cajtnotu da to spremim. U svakom slučaju, odlično je ispalo, gošće su bile zadovoljne, a meso je zaista bilo izvrsno i prosto se topilo u ustima. Hvala za jednostavan i ukusan recept.
    Imam samo jedno pitanje - kako si spremila ove krompiriće sa slike, izgledaju presavršeno i primamljivo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prvo, hvala na poverenju i drago mi je ]to je makar i uz te neke izmene sve ispalo kako treba jer gosti su uvek najvažniji :-).
      Da, ja obožavam ove krompiriće,to je onaj recepte Dž. Olivera. Oljuštiš krompir i isečeš ga na krupnije, tako da ti komadi budu što pljostaniji, znači ne na one kolutiće nego na ploške. Mada može i kako god. Staviš u vrelu vodi i kuvaš tačno 10 minuta od trenutka vrenja, zato je bitno da komadi budu veći da se ne bi raspali. Ako su krompiri manji mogu i polutke, ili celi. Ugreješ rernu na 250, pleh poliješ uljem, ili namažeš mašću, krompire posoliš i pospeš nekim začinom ako želiš pa poređaš tako da ne budu jedan preko drugog u plehu. Ja ih još malo prelijem uljem, lepi su i sa maslinovim i sa običnim, mada Džejmi kaže da se ne prelivaju :-P i pečem sigurno 25 minuta, zavisi od rerne, okrenem ih pred kraj pečenja tako da budu baš lepo rumeni sa ober strane.
      Mopgu da se uglave čena belog luka između krompira dok se peku, ako neko voli. JA inače ne volim krompir baš ali uz ovaj mi ne treba meso :-). Odlično zapažanje da je krompir dobar, zna Džejmi :-),

      Избриши
    2. Tajana, hvala na ekspresnom odgovoru. Čim pre ću isprobati ovaj recept i ne sumnjam da će super ispasti.

      Избриши
    3. Nema na čemu, nadam se da hoće. Ma u stvari sigurno hoće, to je baš jednostavna a odlična stvar.

      Избриши
  4. Анониман11/29/2015 01:02:00 PM

    Hvala na receptu!! Probala, meso se topi, ide u stalne recepte :-)

    ОдговориИзбриши
  5. Tajana,
    upravo sam otkrila ovaj recept posle silne pretrage (svakakvih recepata ima, ali ovo je pravi lovacki recept:)
    Imam samo par pitanja: ako povecam na 6 snicli, onda da sve povecam za pola jos, je li? Npr. 450ml belog vina...?
    I krompir koji si navela u nekom komentaru kao prilog (ala Dzejmi Oliver:) ne bi trebalo da bude isecen na tanke ploške, je li? Koliko tanko, otprilike (moze i slika;)
    Hvala na odgovoru (nadam se da ces mi brzo odgovoriti jer planiram veceras da spremam ovo za goste) i javljam kako je ispalo! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo me :-). Možete taman tako da povećate vino. Mislim, njega treba da bude toliko da šnicle lepo ogreznu, možda 450 ml. bude i mnogo, ali opet bolje da ga ima neko da budu suve.
      krompir prosečne veličine samo presecite na pola, po dužoj strani. Ako su sitniji ne moraju ni da se seku, mogu posle da se zgnječe, u onoj fazi kad su polupečeni. Mislim, Džejmi to radi ali ja ne, uvek mi se mnogo raspadnu. Evo na ovom linku je u stvari to kako on sprema i koliki su ti krompiri otprilike https://www.youtube.com/watch?v=b1bXQlWLl7U
      Ako nisam lepo objasnila, tu sam :-). I hvala :-).

      Избриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)