среда, 19. фебруар 2014.

Malaga torta


Toplo je napolju, vedro. Ali još mi ne miriše proleće. 
Kao da smo zastali negde, u nekom zimskom vrtu koji cveta, u jutru koje podseća na veče, u čudnim danima između. Između zime i leta, između mladosti i starosti, između sreće i nedostatka, između prošlosti i nekog sebe koji još ne može u ovom vremenu da se pronađe.
O, kako su meni uvek bili užasni ti koraci po tlu koje ne poznajem, ta svitanja koja ne liče ni na zimska ni na  prolećna, ti mirisi koji ne donose ni behar ni pahuljice.
A napolju je toplo, vedro. 
I šapućem sama za sebe kako treba da zavolim te dane koji ne liče ni na februar ni na mart ni na april, te zore koje vidim samo sada, te čudne trenutke u kojima ne znam baš šta osećam, ne znam baš ni ko sam, ali mi nije u njima važno da svemu prilepim neko ime, oznaku i značenje.
Takva su mi bila nekada lutanja livadama, kupanja u avgustovsko podne, duga sedenja u voćnjacima iza pokrivljenih taraba onda, kada pobegnem iz škole da bih tu sedela i da bih kratko bila nešto neodređeno, dete odbeglo iz sveta u kom sve ima ime, oznaku i značenje.
I isto tako šapnem sebi da mi je dosta nekih ukusa koje znam, koje prepoznajem u pola noći, određenih, jasnih recepata, formi koje ne prihvataju izmene. 
Ne mora da bude neki savršeni klasik.
Samo neka bude dobro.
Neka bude ako treba i sa orasima, koje baš nešto posebno ne volim. Ali neka bude ukusno.
I toplo i vedro.
I neka čak nema ime ( premda ga ima ova torta ).
Imena i oznake nisu život. Život je sve ono što proživimo između.



Sastojci:


Kora:
  10 jaja
 10 kašika šećera
15 kašika mlevenih oraha
5 kašika brašna
1/2 kesice praška za pecivo


Jaja umutite sa šećerom penasto pa varjačom umešajte nežno orahe i  brašno pomešano sa praškom za pecivo. Izlijte smesu u pleh pokriven papirom za pečenje dimenzija oprilike 25x30 i pecite oko pola sata na 180 stepeni ( zavisi od rerne ) dok čačkalica ne izađe suva iz testa.
Kada se kora ohladi presecite je prvo vodoravno, tako da dobijete dve kore, a onda svaku na dve šnite, tako da ukupno dobijete 4 uže kore.


Fil:

100 gr. suvog grožđa
1 šoljica  (za crnu kafu) mleka
2 žumanceta
2 kašike brašna
100 ml. mleka
125 gr. putera
6 kašika šećera u prahu

 Suvo grožđe prelijte šoljicom mleka i kuvajte povremeno mešajući dok se grožđe ne raspadne, kod mene je to trajalo malo više od pola sata. Kada se to desi, dodajte u ovu smesu žumanca i brašno koje ste razmutili u ovih 100 ml. mleka. Kuvajte dok se ne zgusne, kao što biste kuvali svaki fil. Kada se suvo grožđe raskuva, ja prebacim šerpu u drugu punu vode i nastavim kuvanje fila na pari, kako bi se brašno lepo skuvalo i fil zgusnuo bez opasnosti da mi sve na kraju zagori.
Ohlađen fil umutite sa puterom koji ste već umutili sa šećerom u  prahu.

Fil 2:

100 gr.  mlevenih oraha
100 gr. šećera
oko 50 ml. mleka
125 gr. putera
2 do 4 štangle ( 20 - 40 gr. ) čokolade za kuvanje

Zagrejte do ključanja mleko sa šećerom ( mešajte da se šećer ne bi kristalisao ) pa prelijte orahe. Budite pažljivi, možda vam neće trebati toliko mleka, a možda će vam trebati više, ovo je neka okvirna mera. Smesa treba da bude gusta, bolje da bude suvlja nego da preterate sa mlekom. 
Kada se popareni orasi prohlade umutite ih u homogenu smesu sa puterom pa dodajte u to 2 štangle istopljene čokolade za kuvanje. 

Filujte kako želite :-). Oba fila podelite na dva dela i onda, recimo, donju filujte svetlim filom, pa sledeću tamnim, treću svetlim i poslednju premažite tamnim filom. Ja volim simetriju :-), može sve to da se složi i drugačije.

Još:

rendana čokolada ili čokolada u prahu, mleveni orasi za posipanje

Tortu pospite onim što volite :-).




* Meni je lepo kada korice za ovu tortu malo zalijem rumom i mlekom ili nekim lepim voćnim likerom ili sokom. Ali ja to radim sa svim korama jer ih prosto u tortama ne volim čak i kada nisu suve :-). Vi procenite da li vam je ovo mnogo testa. Ako jeste, slobodno malo "pogurajte" stvari u pravcu sočnosti, nekim prelivom :-).
** Volim i da bar dve korice premažem nekim finim dzemom, ali i to redovno radim kad spremam slatkiše, bilo ili ne bilo navedeno u receptu ( šta ću kad volim :-) ).
*** Ovo crveno što možda vidite na slikama su brusnice koje sam imala pa sam dodala u suvo grožđe. Mama je posle malo i ukrasila tortu njima. Možete i vi da dodate u fil neko drugo, mekše i sočnije suvo voće ako suvo grožđe ne volite. 




6 коментара:

  1. http://becoolbepositivebeyou.blogspot.com/ Sjajan blog :)Poseti i moj..

    ОдговориИзбриши
  2. Tanjiric kao mamin :)))
    Volim ovakve torte, prave i konkretne, jos kada su sa rumom i gorozdjicama, ne odbijam nikako :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :-).
      Ja nešto posebno ne volim orahe ali grožđe suvo i rum mogu da spasu stvar :-).
      Haha, volim najviše ove tanjiriće :-).

      Избриши
  3. Raskosna, bas takve volim... a tanjirici su posebno slatki.:)))

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)