недеља, 10. новембар 2013.

Pita sa slaninom, sirom i karfiolom




 Miša ne voli da putuje. Ni ja ne volim da putujem. Miša ne voli restorane, kafane i izlaske. Ni ja ih ne volim. Miša ne voli pse nego mačke. I ja isto. Miša voli baroknu muziku. Gle, i ja.  Miša voli žutu boju, kao i ja. Miša ne voli gužve, a ja volim mesta na kojima nema ljudi :-). Miša voli slatkiše, i to nam je zajedničko.
Ali Miša voli zimu a ja leto, Miša ne voli prirodu i selo, a ja bez njih ne mogu da živim. On obožava miris procvetale lipe a ja sanjam o bagremu i jorgovanima. Miša voli da je budan noću, a ja da ustajem rano ( iako me je u poslednje vreme malo povukao u bdenje, to je samo provremeno :-).
I da, Miša ne voli karfiol, a ja sam luda za njim.
Naučila sam da uživam u ovoj piti iako je on ne jede. Na početku svega prijali su mi samo oni zalogaji koje delimo. Samo sličnosti su mi donosile mir i radost.
E, to što sam naučila da prihvatim i prigrlim razlike, i to što je on naučio da uživa u sarmi iako ja jedem skušu, da mu bude lepo dok čita iako ja spavam, da mu ne smeta što lupam loncima u zoru, eto, to je bila sva nauka o ljubavi i braku koja nam je bila potrebna da budemo srećni. Da smo srećni. Do kada...? Sutra je misterija, sazvežđe naših nada i snova. I koliko god bila maglovita, u neke ljude, u neke istine se ipak kunemo.
I ja tako verujem  - dok nas smrt ne rastavi. Ili za večnost sastavi.
 



Sastojci:

9  tankih kora za pite i gibanice - tačna gramaža zavisi od debljine kora ali vam sigurno ne treba 500 gr. koliko je standardno pakovanje kod nas, već možda pola. Nije preterano važno koliko su debele kore, ali ne treba da budu one baš izrazito tanke
oko 50 ml. ulja
oko 50 ml. kisele vode
1 prosečna glavica karfiola - ovog puta je moja bila teška 800 gr.
300 gr. starog, slanog i masnog kravljeg sira - preporučujem sjenički ako vam je dostupan
100 gr. fine, mesnate slanine
200 ml. jogurta
2 jajeta
so - po ukusu, ne računajte na to da je sir slan, probajte fil

Karfiol očistite, operite, iskidajte na sitne cvetiće pa ih kuvajte u posoljenoj vodi oko 10 - 15 minuta. Nakon tog vremena procedite ga i pustite da se ohladi. Tako proceđen karfiol možete, ako želite, i malo da posolite.
Pomešajte posebno izmrvljen sir, umućena jaja, sitno iseckanu slaninu, jogurt i malo soli. 
U nekom lončetu ili drugoj odgovarajućoj posudi :-) pomešajte ulje i kiselu vodu.
Na radni sto stavite jednu koru, premažite je ( poprskajte ) vodom i uljem, pokrijte drugom korom, poprskajte i nju, pa stavite treću koru, poprskajte i nju malo ovom mešavinom pa premažite trećinom fila i rasporedite po celoj kori trećinu karfiola. Uvijte krajeve pa onda po kraćoj strani kora umotajte rolat i prebacite ga na pleh za pečenje pokriven papirom za pečenje. 
Ponovite sve još 2 puta, sa preostalim korama, pa premažite sva tri rolata  ostatkom mešavine ulja i  kisele vode.

Još:

susam za posipanje

Pospite susamom i pecite na 200 stepeni oko 35 minuta. 
Meni je ova pita lepa i topla i hladna. 



* Nešto divno  od karfiola, sa slaninom i još lepih dodataka videćete ovde. 




Нема коментара:

Постави коментар

Volim da čitam Vaše komentare :-)