понедељак, 2. децембар 2013.

Verina gibanica sa mesom i mileramom


Moj Miša je majstor za onu klasičnu pitu sa mesom i ja mu se nikada ne mešam u taj posao.
Ova Verina pita je bila moj adut. Nešto drugačije. Eto, kada nam se jede pita sa mesom a Mišu mrzi da je spremi.
Ovih dana, doduše, mene mrzi da uradim bilo šta. Da mogu da prespavam sve dok se u meni ne rodi neka nova želja.
Kako je dosadan i tužan život čoveka koji ništa ne želi. Koji čak i ne mašta. Koji samo živi u toj svojoj realnosti, naviknut na ono što ima i nema, istrgnut od sopstvenih snova, od ludih misli koje su ga nekada uspavljivale i radi kojih je ustajao u svitanje. Ja spavam po čitav dan. Da ne živim bez želja. Da ne živim samo u jednom svetu. Ja tako ne umem.
Spavam da dozovem snove.
Da prespavam sve dane i noći dok se u meni ne rodi opet neka voljena želja.



Sastojci:

500 gr. tankih kora za pitu
500 gr. mlevenog mesa ( kod mene 300 gr. junećeg i 200 gr. svinjskog )
1 veća glavica crnog luka
400 gr. milerama ( tako ga pakuju pa nisam dodavala onih 100 gr. koliko je još potrebno prema originalnom receptu )
4 jajeta
1 kašika prezli
so po ukusu
malo bibera
ulje za premazivanje kora


Izrendajte luk ( ili sameljite u blenderu ) pa ga pomešajte sa mlevenim mesom.
Odvojite belanca od žumanaca pa sa malo soli umutite prvo belanca u čvrst sneg, dodajte im jedno po jedno žumance da bude penasto. Varjačom umešajte fil od mesa ( jaja će da splasnu ali tako mora, svejedno će da odrade svoje ) i mileram nežno i dodajte kašiku prezli, so i biber po ukusu i sve lepo izmešajte.
Prebrojte kore - za jedan rolat trebaće vam polovina kora.
Stavite jednu koru na radnu površinu, premažite je uljem pa stavite drugu i premažite je filom. Premažite tako i svaku sledeću koru. Ja sam imala ukupno 12 kora tako da sam u jednom rolatu imala 6 kora, i filovala pet, jer se donja samo premazuje uljem. Vera je, kako ćete videti i kada otvorite njen recept, imala 10 kora.
Bitno je da podelite fil na 2 dela kako vam ne bi nedostajalo za drugi rolat.
Dakle, sa drugim delom kora uradite isto kao i sa prvim pa prebacite ova dva rolata na pleh od rerne prekriven papirom za pečenje. 
Ja sam ih premazala samo ostatkom ulja, a vi možete i žumancetom. Nisam posipala ni susamom da mi ne bi posle pri sečenju leteo kojekuda :-).
Pecite na 180 - 200 stepeni oko 40 minuta. Ja sam je pekla 50 minuta ali mislim da nešto u mojoj rerni sa grejačima nije u redu. Kada porumeni onako pošteno, trebalo bi da je gotova, ali pošto meso nije prethodno termički obrađeno slobodno je pustite da se lepo ispeče.



4 коментара:

  1. Slično radim i ja, po jednom prastarom receptu, i znam da je ovo odlično.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, ja sam prvi put videla kod Vere ovu varijatnu da se meso ne dinsta pre filovanja kora, i super mi je to :-).

      Избриши
  2. Mnogo fina giba... Bas dobra!
    A, ti il' prizovi te snove što pre il' ćemo pisati peticiju da ti se vrati raspoloženje. A, kad vidiš koliko nas ima, čik probaj da nas ne poslušaš, hm:)

    ОдговориИзбриши
  3. I ja padnem u melahoniju zimi ...al ima toliko toga čemu se možemo radovati :) evo ja vežbam ruski kroz seriju koja se trenutno emituje na prvoj ;) bolje to nego da sedim i nerviram se .
    A kad se baš oneraspoložim pročitam ponovo ovaj članak i podsetim se da mi žene uvek možemo nešto loše da preokrenemo u dobro :) : http://tetka.rs/2011/10/kad-su-pomislile-da-su-im-vrata-zatvorena-prolazile-su-kroz-zidove/

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)