уторак, 25. март 2014.

Baš fina čorbica



Evo nam sunca danas, proleće svakako mora da pobedi u ove kasne martovske dane. Gledam ga kako pobeđuje zimu i duša mi se greje na toj lepoti. 
Ovoj čorbi ne umanjuju lepotu topli dani, jednako je divna i kada je hladno i kišovito i kada je vedro, zlatno, zeleno. 
Nebesa se danas čiste, procvetale voćkice miruju u beloj lepoti prolećnih nevesti. 
Čini mi se da su baš svi oko mene vedriji i hrabriji. Pa i ja sam. I pokušavam da uhvatim te zrake radosti, nade, odlučnosti i da ih sačuvam zauvek u sebi. Jesen i zima će opet da dođu, a šta onda ( nema te lepote i tog dobra koje pesimista u meni ne može da preživi :-) ). 




Sastojci:

Ćuftice:

200 gr. junećeg mlevenog mesa
2 kriške starijeg hleba
1 belance
so po ukusu
biber po ukusu
belu luk po ukusu ( u prahu ili seckan )
majčina dušica
suvi bosiljak
ulje za prženje ( može maslinovo )


Od svih sastojaka umesite smesu i dobro je rukama povežite dok se ne pojave končići ( tako se kaže, ja ne vidim končiće ali osetim kad je masa postala kompaktna :-) ). U tiganju zagrejte ulje pa formirajte vrlo male ćufte vlažnim rukama, ako vas ne mrzi, neka budu veličine lešnika.  Pržite ih tako da sa svih strana lepo porumene. Neće im trebati više od nekoliko minuta da dobiju koricu. Pržene izvadite na salvetu ili ubrus. 


Čorbica:


 3-4 kašike maslinovog ulja
1 glavica crnog luka
200 gr. šampinjona
400 gr. kineske mešavine povrća ( ili mešavine kineskog povrća :-)) )  - u njoj su paprika, sojine klice, štapići šargarepe, mladi luk, ne znam šta sam zaboravila :-)) - nerado u proleće koristim smrznuto povrće ali ovo mi je posebno. A i mrzelo me je da idem na pijacu :-)
2 veća krompira
majčina dušica
bosiljak
so po ukusu ( ja sam stavila 1,5 kašičicu )
malo bibera
1 -2 kašičice kima ( ako ga ne volite, izostavite slobodno, ali daje čorbi neki poseban ukus )

Na ulju propržite luk seckan na rebarca pa kada postane staklast dodajte šampinjone krupno sečene. Kada i oni malo splasnu, dodajte smrznuto povrće  i vode da prekrije sve za možda 2 prsta. Krompir isecite na krupne komade i dodajte ga čorbici. Neka se sve kuva možda dvadesetak minuta, dok i voda lepo ne uvri. Ja sam kuvala duže jer uvek stavim previše vode. Ubacite u čorbu ćuftice, posolite i začinite po ukusu i dodajte kim pa kuvajte još desetak minuta. 
Meni je čorbica baš fina kada je mlaka a ne vruća. U svakom slučaju prija, od srca je preporučujem.Ne treba joj nikakva zaprška i zato je još više volim.


3 коментара:

  1. A i mrzi me da idem na pijacu, xixixi :)) Ako se brzo sprema i ako je sve u prahu, moze! :P

    ОдговориИзбриши
  2. Ova čorbica izgleda baš po mom ukusu. Ne znam samo... nemam hrabrosti da stavim majčinu dušicu u "varivo". Nalazila sam dosta recepata sa njom, ali nikako da se odvažim i proba... Čaj od majčine dušice inače obožavam.
    Koliko si otprilike stavila ove travčice?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja bosiljak i majčinu dušicu sipam onako, iz teglice, nisam ni malo oprezna kad su te dve trave u pitanju jer mi ih nije nikad mnogo. Možda jednu kašičicu, nisam više, nije dominirala, iskreno, sve je to nekako pokrio kim. Hvala ti :-)).

      Избриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)