петак, 21. март 2014.

Štrudla sa čokoladom i orasima



 Vratila sam se od svojih. 
Moje se selo budi, miriše, lista i cveta. Sva poznata mesta okićena su novim životom.
Behar, kao u rajskom vrtu podseća na detinjstvo i snove, na devojačku ljubavnu pesmu.

Prođoh stazama koje poznajem i volim, udahnuh život tek rođenog proleća i onda se vratih nazad, u ovaj sivi grad, u svakodnevicu lišenu boja i slika tako dragih mojoj duši. 
Pa opet, čovek je kao lasta, dom mu je tamo gde mu je dobro. 
Kada sam zakoračila u ovaj stan, osetih da sam došla kući. Dobro je tamo gde volite i gde ste voljeni. Gde miriše mamina štrudla. Makar i spakovana u lepu plavu kutiju i umorna od puta :-). 
Srce Vam je tamo gde sutoni mirišu na život, na onaj prošli i sadašnji život, na sve što ste voleli i što volite. 
I sreća Vam je na istom mestu. 
Iz semena spokoja raste saznanje slatko kao med, spoznaja o tome da doživljena lepota nikada ne može da umre i da voljeni dom ne može da bude razoren jer je ljubav beskonačna, neuništiva i večno mlada, kao tek rođeno proleće, kao skriveni cvet, kao život koji se rađa iz smrti uvek iznova, bez kraja. 


Mama i ja smo ovog puta baš mnogo kuvale i mesile :-). U tome nam je pomogao - 
Ovog puta nisam morala da meljem orahe čučeći, kao godinama unazad, dok smo koristile onaj stari, oronuli bakin metalni mlin koji se vazda montirao na neku prastaru "šamlicu" :-) jer OVAJ mlin  jednostavno pričvrstite  za sto ili radnu površinu i leđa Vas ne bole :-).


Ova štrudla je divna, divna, divna :-)))).


Sastojci:

Testo:
 500 gr brašna
40 gr kvasca
100 gr putera
100 gr šećera
2 jajeta
rendana korica jednog limuna
2 kašike ruma
1 ravna kašičica soli
200 ml mleka



U 100 ml mlakog mleka kome ste dodali po  1 kašičicu šećera i brašna izmrvite kvasac i ostavite da nadođe. Od brašna, 2 žumanceta, ostalih sastojakai kvasca sa mlekom zamesite srednje meko testo. Belanca penasto umutite i dodajte na kraju u smesu. Testo će da bude meko, ostavite ga da nadođe bez dodavanja brašna. Mi smo dodavale i na kraju je rolatić bio tvrđi nego što je trebalo. Svejedno ćete mu dodati brašno kada ga budete razvijali. Neka raste 45 do 60 minuta na toplom mestu.


Fil:

50 gr. otopljene čokolade
50 gr. mlevenih ili sitno seckanih oraha
100 gr. šećera
2 kašike meda
2 kašike ruma
2 kašike mleka



Otopite prvo čokoladu na pari pa joj dodajte ostale sastojke da se lepo povežu i otope. Na kraju dodajte orahe. 

Testo prebacite na brašnom posutu radnu površinu i razvijte ga u oblik pravougaonika na debljinu otprilike malo manje od centimetra. Premažite celu površinu testa filom i uvijte u rolat. Prenesite štrudlu na pleh pokriven papirom za pečenje. Pecite na 190 stepeni oko 40 minuta.


Glazura:

50 gr čokolade za kuvanje
2 kašike ulja 
+ bela čokolada, seckani pečeni orasi, ukrasi po želji

Čokoladu otopite na pari i dodajte ulje pa prelijte rolat i po ukusu i raspoloženju ukrasite :-).

* Ukoliko ne želite da ukrasite štrudlu čokoladnom glazurom, pre pečenja je premažite umućenim jajetom.




6 коментара:

  1. Tajana i ako nisam ljubitelj čokolade, rado bih jedno parče

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Samo izvolite :-)). Nisam ni ja ( više ) ljubitelj čokolade :-) ali ovde ne dominira nešto, podnošljiva je :-).

      Избриши
  2. Zdravo Tajana, prvi put sam na tvom blogu, jako mi se dopao, inače smštrudle obožavam,umesiću je zasigurno danas. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Zdravo Tajana, prvi put sam na tvom blog-u, jako mi se dopao. Inače štrudle obožavam, ova je predivna. Pozdrav:http ://Mesfoliesculinaires2017.wordpress.com Ostavila sam ti adresu jer imam problem sa ranijim blogom koji me pogrešno predstavlja.

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)