петак, 21. март 2014.

Štrudla sa čokoladom i orasima



 Vratila sam se od svojih. 
Moje se selo budi, miriše, lista i cveta. Sva poznata mesta okićena su novim životom.
Behar, kao u rajskom vrtu podseća na detinjstvo i snove, na devojačku ljubavnu pesmu.

Prođoh stazama koje poznajem i volim, udahnuh život tek rođenog proleća i onda se vratih nazad, u ovaj sivi grad, u svakodnevicu lišenu boja i slika tako dragih mojoj duši. 
Pa opet, čovek je kao lasta, dom mu je tamo gde mu je dobro. 
Kada sam zakoračila u ovaj stan, osetih da sam došla kući. Dobro je tamo gde volite i gde ste voljeni. Gde miriše mamina štrudla. Makar i spakovana u lepu plavu kutiju i umorna od puta :-). 
Srce Vam je tamo gde sutoni mirišu na život, na onaj prošli i sadašnji život, na sve što ste voleli i što volite. 
I sreća Vam je na istom mestu. 
Iz semena spokoja raste saznanje slatko kao med, spoznaja o tome da doživljena lepota nikada ne može da umre i da voljeni dom ne može da bude razoren jer je ljubav beskonačna, neuništiva i večno mlada, kao tek rođeno proleće, kao skriveni cvet, kao život koji se rađa iz smrti uvek iznova, bez kraja. 


Mama i ja smo ovog puta baš mnogo kuvale i mesile :-). U tome nam je pomogao - 
Ovog puta nisam morala da meljem orahe čučeći, kao godinama unazad, dok smo koristile onaj stari, oronuli bakin metalni mlin koji se vazda montirao na neku prastaru "šamlicu" :-) jer OVAJ mlin  jednostavno pričvrstite  za sto ili radnu površinu i leđa Vas ne bole :-).


Ova štrudla je divna, divna, divna :-)))).


Sastojci:

Testo:
 500 gr brašna
40 gr kvasca
100 gr putera
100 gr šećera
2 jajeta
rendana korica jednog limuna
2 kašike ruma
1 ravna kašičica soli
200 ml mleka



U 100 ml mlakog mleka kome ste dodali po  1 kašičicu šećera i brašna izmrvite kvasac i ostavite da nadođe. Od brašna, 2 žumanceta, ostalih sastojakai kvasca sa mlekom zamesite srednje meko testo. Belanca penasto umutite i dodajte na kraju u smesu. Testo će da bude meko, ostavite ga da nadođe bez dodavanja brašna. Mi smo dodavale i na kraju je rolatić bio tvrđi nego što je trebalo. Svejedno ćete mu dodati brašno kada ga budete razvijali. Neka raste 45 do 60 minuta na toplom mestu.


Fil:

50 gr. otopljene čokolade
50 gr. mlevenih ili sitno seckanih oraha
100 gr. šećera
2 kašike meda
2 kašike ruma
2 kašike mleka



Otopite prvo čokoladu na pari pa joj dodajte ostale sastojke da se lepo povežu i otope. Na kraju dodajte orahe. 

Testo prebacite na brašnom posutu radnu površinu i razvijte ga u oblik pravougaonika na debljinu otprilike malo manje od centimetra. Premažite celu površinu testa filom i uvijte u rolat. Prenesite štrudlu na pleh pokriven papirom za pečenje. Pecite na 190 stepeni oko 40 minuta.


Glazura:

50 gr čokolade za kuvanje
2 kašike ulja 
+ bela čokolada, seckani pečeni orasi, ukrasi po želji

Čokoladu otopite na pari i dodajte ulje pa prelijte rolat i po ukusu i raspoloženju ukrasite :-).

* Ukoliko ne želite da ukrasite štrudlu čokoladnom glazurom, pre pečenja je premažite umućenim jajetom.




8 коментара:

  1. Tajana i ako nisam ljubitelj čokolade, rado bih jedno parče

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Samo izvolite :-)). Nisam ni ja ( više ) ljubitelj čokolade :-) ali ovde ne dominira nešto, podnošljiva je :-).

      Избриши
  2. Анониман5/09/2017 09:28:00 AM

    Zdravo Tajana, prvi put sam na tvom blogu, jako mi se dopao, inače smštrudle obožavam,umesiću je zasigurno danas. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман5/09/2017 09:32:00 AM

    Zdravo Tajana, prvi put sam na tvom blog-u, jako mi se dopao. Inače štrudle obožavam, ova je predivna. Pozdrav:http ://Mesfoliesculinaires2017.wordpress.com Ostavila sam ti adresu jer imam problem sa ranijim blogom koji me pogrešno predstavlja.

    ОдговориИзбриши
  4. Volela bih da sam znala da imas svoj blog👍kao sto bih volela da sam te srela kada si bila kod tvojih.Drugarica iz detinjstva😊

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)