четвртак, 13. март 2014.

Šuškava brza čokoladna štrudla


Ne znadoh da li da se smejem ili da plačem. Posle dvadesetak minuta provedenih u kuhinji, par sati hlađenja i par sekundi koliko traje posipanje šnitica štrudle šećerom u prahu, Miša mi je onako strogo, profesorski ovaj kolač ocenio ocenom 11. :-)
Umela sam ja dane da provedem smišljajući i sate da ubijem spremajući po svojim zamislila idealan kolač za njega. I sad se pitam zašto mene, koja tako volim komplikacije i strostruku složenost stvarnosti život sitnicama ubeđuje neprekidno da mogu da dobijem sve što želim sa malo truda i sasvim jednostavno. 
Dobro, ne baš sve.

Jer ipak sam ja majstor komplikacije. Dokazano kada sam trčala sam mamom od Srednje veterinarske do Srednje šumarske škole sa dokumentima, jer nisam do prijemnih ispita mogla da odlučim šta bih da upišem. Dokazano i kada sam mesec dana pre završetka srednje škole, te šumarske koju sam naposletku upisala, odlučila da mi diploma ne treba, pa posle dovršavala školu vanredno, u nedoba, kao što sam mahnito tražila knjigu iz koje se spremao prijemni ispit za studije etnologije, koje sam, eto, izabrala u poslednji čas.  Dokazano onog dana kada sam, dok su moji prijatelji birali najlakše jednosemestralne izborne predmete ponuđene na četvrtoj godini, odvažno i svesna toga što radim zaokružila broj pored kursa "Rana moderna istorija" i zapečatila svoju antropološku karijeru za naredne dve godine. I to pod uslovom da ovog leta položim taj legendarni ispit. 
Dokazano i kada sam pre manje od mesec dana obećala da ću do dvadesetog maja da napišem priču za jedan sjajan  časopis.  I kada sam rekla sebi da ja to mogu "za par dana" a onda shvatila da mi je i ostalo još par dana i priče ni od korova, kako kod nas kažu.
I dalje se dokazuje taj moj talenat da idem težim putem i da ni najdobronamernijeg prolaznika ne pitam za prečicu.


"Ma ja ću to sama. Ma ja ću to ovako."
Ne znam da li su izvor tog moga talenta nesigurnost, neodlučnost, avanturizam ili tvrdoglavost. Valjda nije smeša svega toga, pa to bi bilo zbilja užasno :-). 
Dvadeset puta se predomislim dok razmišljam šta ću "sledeće da spremam". Sve tražim nešto komplikovano i riskantno. Posle shvatim da mi je draže zadovoljstvo voljenih od tog mog osećaja da sam stigla na cilj kozjim stazama i mimo svog ostalog sveta, kako voli baka da kaže. 
No, sa 27 godina, možda ćete se smejati, umor me savladala. Sve su mi privlačnija ta jednostavna rešenja. Želim da šetam i da sedim pod procvetalim stablima, da uživam i da živim, ne više da se dokazujem.
Umorna sam od dokazivanja, od nesigurnosti. Umorna sam i od neodlučnosti.
Umorna sam previše da bih razvijala sama lisnato testo, preumorna sam za neke stvari koje su me pre samo par meseci zapravo odmarale.
Sve mi se čini, došlo je vreme za pravi posao. Umorna sam od bežanja. Od skrivanja pred obavezama. 
Da, ja moram da položim taj legendarni ispit. Moram da napišem tu priču. ( O njoj ću da vas obavestim kad bude gotova :-) ). 
Nije samo da moram. Želim. 
Baš želim. Konačno želim. Ne mogu više mimo sveta. Ne mogu da dokazujem više ništa o sebi bilo kome. 
Dokazujući se, izgubila sam dušu, izgubila sam vid za procvetale grane pod prozorima. Kalendar sam izgubila i ne znam da dolazi proleće. 
Da, Tajana, iako si napravila grešku, zaslužuješ ljubav. Da, Tajana, iako si do sada izbegavala učenje, sve će biti u redu, i dalje si onaj sjajan student. Da, Tajana, iako si spremala ovu štrudlu sam dvadeset minuta i to sa kupovnim lisnatim testom, ona je i dalje savršena. 
Tako misli i tako kaže Miša. 
A ja se nekada pitam, šta taj čovek satkan od one najprefinjenije jednostavnosti, od jasne odlučnosti i mirnog samopouzdanja uopšte, zaboga, vidi u meni?



OVA   lepa cediljka deo je LEIFHEIT ponude koju u celosti možete da pogledate OVDE.
Kako sam već pisala, kada nešto dobijete na poklon, bude vam slatko kakvo god da je :-)) ali meni se njihovi proizvodi zaista dopadaju. Što bi rekao Miša - imaju tu lepu, moćnu metalik boju :-). 
I rade posao, savršeno. 



Kao neka osnovna ideja poslužio je OVAJ RECEPT , samo sam malo izmenila sastojke.


Sutra opet idem kod mojih, i opet donosim mnogo lepih recepata i slika :-)) ( još ni one od prethodnog odlaska  nisam sve objavila ). Čitamo se za par dana, ostajte zdravo :-).

Sastojci:

250 gr. lisnatog testa
250 ml. mleka
20 gr. skrobnog brašna
4 -5 kašika šećera
1 kašika vanilin šećera
1 puna kašika kakao praha
50 gr. čokolade za kuvanje
100 gr. višanja
3 pune kašike mlevenih pečenih lešnika


Mleko i šećer stavite da se greju na srednjoj vatri nakon što ste odvojili onoliko mleka od tih pola litra koliko je potrebno da razmutite gustin da bude bez grudvica. Kada mleko bude pri ključanju, smanjite vatru i dodajte gustin pa kuvajte mešajući neprekidno dok ne dobijete fil gustine pudinga. Pred kraj kuvanja dodajte i kakao mešajući, naravno. Skinite sa vatre i ubacite u fil izlomljenu čokoladu, mešajte dok se ne istopi pa ostavite da se ohladi. ( Ja prebacim sve u neku pliću a širu posudu i pokrijem prijanjajućom folijom ). 
Ukoliko koristite zamrznute višnje, na vreme ih izvadite iz zamrzivača da se odlede. Nakon toga ih iscedite dobro.

Lisnato testo stavite na radnu površinu posutu brašnom da se odmrzne, ako je bilo zamrznuto, pa ga razvijte u pravougaonik dimenzija otprilike 20x15 cm. 

Uz dužu ivicu testa rasporedite ohlađeni fil tako da ostavite možda centimetar sa strane bez fila, kako biste mogli da ih podvijete pri uvijanju. Preko fila poređajte višnje i pospite sve lešnicima. Ako koristite smeđi šećer, pospite nenafilovani deo kore i  njime.

Za premazivanje:

1 jaje

 Razmutite jaje i premažite ivice testa, one kraće strane podvijte usko i zarolajte sve nežno. Izgledaće pomalo kritično jer je fil težak, samo budite nežni i biće u redu. Rolat će se na sastavu sam zalepiti jer je testo premazano jajetom.
 Oprezno podvucite ruke ispod njega i prebacite ga u pleh prekriven papirom za pečenje.

Još:

par kašika smeđeg šećera  + šećer u prahu po ukusu, za posipanje

 Premažite rolat ostatkom jajeta i pospite ga smeđim šećerom. Ako ga nerado koristite izostavite ovaj korak. 
Pecite u rerni zagrejanoj na 190 oko pola sata. Ja sam pekla 40 minuta jer volim baš lepo pečemo lisnato testo. 

Ohlađenu štrudlicu pospite šećerom u prahu, isecite na šnite i uživajte :-).


6 коментара:

  1. Ja sam pravila strudlu sa pudingom od Tamare i jako smo zadovoljni i ova od Milice je lepa. Prijatno i uživajte:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala i izvolite :-).
      Ja sam juče shvatila kasno da ništa slatko nemamo i onda sam izabrala takoreći prvu koju sam našla na google-u a da mi je autorka recepta poznata :-)).

      Избриши
  2. Divna strudla! I ja sam tako sve komplikovanijim putem. Bas sve, a i dalje tako...
    Zelim ti da napises pricu za casopis, a jos vise - da das taj legendarni ispit. :)

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)