уторак, 1. април 2014.

Rolat "Vladimirski"



"Za tebe samo venac pletem,
Posipam cveće putem golim,
Rusijo, mirni kraju sveta,
Tebi verujem, tebe volim..."
 Jesenjin




Uvek u proleće, kada prvom svežinom novoga života ozelene krošnje i bokori mlade trave, ja mogu da osetim njen miris, da dotaknem željnim mislima  zemlju predaka, da vidim njihove poznate mi oči, prelivene večno mladom svetlošću slobode. 
Mogu da osetim ljubav, njihovu živu ljubav koja se prelila u moje zenice. 
Da verujem u svaku bajku koja me je uspavala. Da volim svakog junaka koji je naposletku pobedio. Da se divim vilovitom konju i stepi, da slušam vetar u nežnim granama breze i da ponovo čitam Jesenjina. 



 Da se prisetim kako ludo volim ovu knjigu. Kako je volim najviše na svetu. I zašto je sve volim. 
Da se setim zašto su mene uvek čokolada, višnje i orasi podsećali na prolećne, sveže noći u postelji, na ovu knjigu, lampu, pradedin parfem koji miriše na jorgovan, miris toplog domaćeg mleka i beskrajnu i beskrajno tužnu priču o očima jednog Rusa koji nikada nije ponovo njima video svoju majku, svoj dom, svoju Rusiju.


Sastojci:

Testo:


3 belanceta
2 kašike vrele vode
3 žumanceta
90 gr  šećera
1 kašičica praška za pecivo
1 kašika skrobnog brašna
25 gr kakao praha 
70 gr brašna


Belanca mutite najpre samostalno, onda dodajte vrelu vodu, mutite još malo pa dodajte  polovinu šećera. Umutite sve u čvrst sneg. Žumanca umutite posebno, sa ostatkom šećera da smesa posvetli. U žumanca dodajte sve ostale sastojke i naposletku nežno varjačom umešajte sneg. Pecite na plehu nešto manjem od onog koji ide uz šporet, otprilike 25x30 cm, koji ste pokrili papirom za pečenje, 15 - 20 minuta na 180 stepeni. Pečenu koru uvijte u vlažnu krpu i zarolajte. Neka tako stoji dok se ne ohladi.

Fil:

40 gr skrobnog brašna
300 ml mleka
šećer - po ukusu - oko 5 kašika
125 gr putera
100 gr.  mlečne čokolade 


Gustin razmutite u malo mleka a ostatak mleka zasladite i stavite da se ugreje do vrenja pa sipajte gustin i skuvajte kao kada kuvate puding. Kada se zgusne, dodajte izlomljenu čokoladu i mešajte dok se ona ne istopi. Ohladite fil pa ga kašiku po kašiku pomešajte sa umućenim puterom.
Koru odmotajte pa nafilujte ravnomerno, ostavite malo fila kako biste rolat premazali i po površini.


Još:

oko 50 gr. višanja iz slatka

Preko fila rasporedite oceđene višnje, urolajte ponovo i premažite ostatkom fila.
Glazura:

50 gr. čokolade za kuvanje
2 kašike ulja
50 gr. seckanih prepečenih oraha

Čokoladu otopite sa uljem na pari, premažite rolat i pospite pečenim orasima.


11 коментара:

  1. Aca je imao ujnu Ruskinju. Tako je simpatično pričala, ta Marina. Mešavina srpskog i ruskog. Dok god je bila ovde sa njim čeznula je za domovinom. Pre dve-tri godine ga je napustila i otišla kući... Tako je tužno to što on nikako nije razumeo zašto ona pati...
    Divan rolat...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moj pradeda je isto tako do smrti govorio tim simpatičnim jezikom između srpskog i ruskog, iako je ovde došao baš mlad :-). Moja baka isto, recimo, nije razumela, dok je on bio živ, šta mu fali kad ima lepu porodicu, kuću, dvorište, i sve što uz to ide. Što mi je čudno s obzirom na to da je i ona sa svojima došla iz Bosne 40neke kao "izbeglica" i da, iako je bila mala, valjda pamti kako to bolno može da bude. Doduše, njoj je uvek njena muka najgora XD.

      Избриши
  2. Анониман4/01/2014 03:47:00 PM

    Tajana, voda mi je na usta posla od ovog rolata. Obozavam slatko od visanja, a ne znam kad sam ga poslednji put probala. Nikako da ga donesem, uvek damo prioritet ajvaru. A ovde je nemoguce naci visnje, a kamoli slatko od visanja. Prica je sjajna, drugacije i ne ocekujem od tebe! Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala :-)). Ja najviše volim slatko od višanja ali najredovnije ga ne skuvam XD nego se fokusiram na trešnje jer to slatko Miša voli. Uglavnom trošim mamine zalihe XD.

      Избриши
  3. Visnje i cokolada, dobitna kombinacija, i vrlo lepa i topla prica koju prate divne fotkice.:))

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман4/02/2014 03:32:00 PM

    zasto je kora ovako braon boje kad u receptu ne pise da ide cokolada

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман4/03/2014 11:40:00 AM

    Ne znam kako si uvila ovaj rolat, ali presek je fantazija! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hahaha, pa uglavnom ljudi koji me znaju znaju i da su mi rolati slabija tačka, retko kada dobijem onaj pravi krug :-(. Ali nekad to što dobijem izgleda loše a nekad sasvim fino :-). Hvala :-).

      Избриши
  6. Odličan post, jako mi se dopada tvoj blog :)

    ОдговориИзбриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)