понедељак, 24. јун 2013.

Đulbastije - Gastro fusion ( i foodforthrought )


Moja baka pravi ćulbastije i to je nešto sasvim drugačije od ovih đulbastija. Ne znam poreklo ovog jela, ali od kad sam ga videla na Jeleninom blogu htela sam da ih napravim, ali nikako da baš dođu na red.
Jelena je recept pokupila od Nataše  sa bloga Gastro fusion i ja im se  zahvaljujem obema :-) sa napomenom da sam ispratila i neke Jelenine inovacije, i nisam zažalila.
Pišem ovde recept da ga i Vi i ja imamo na jednom mestu, a za lepe slike i još komentara skoknite do Jelene i Nataše.
Od kad sam predložila đulbastije za ručak, muž ih stalno spominje, pa eto, on se radovao danas, a i ja sam.
Vaga će reći svoje, ali naučili smo da je mera uslov za sreću :-)



Sastojci :

600 gr. mlevenog mesa ( kod mene mene mešano svinjsko i juneće )
100 gr. slanine - ja sam stavila 50 gr. pančete
500 gr. rendanog krompira koji ne treba cediti
1 jaje
2 glavice crnog luka
so - oprezno zbog slanine- stavila sam 2 kašičice i nije nam bilo preslano
beli luk u prahu po ukusu ( hvala, Jelena, posebno na ovoj ideji )
biber

Po Jeleninoj preporuci slaninu sam samlela u blenderu ( odnosno mlinu koji ide uz blender ) a isto sam uradila sa lukom- kad već treba da perem mlin...:-) Bolje je da se slanina samelje, ali može i sitno da se isecka, u svakom slučaju pomešajte sve sastojke u jednoličnu smesu i formirajte 6 šnicli pa pržite na ulju ili masti samo dok ne dobiju koricu sa obe strane. Meni su se malo lepile za šerpu jer mast nisam dobro ugrejala, pa vodite računa o tome. Odmah ih vadite i slažite u vatrostalnu posudu. 

Bešamel

500 ml. mleka
2 kašike brašna
50 gr. kačkavalja ( trapist )
malo putera
malo soli

Na ulju ili masti u kojoj su se pržile šnicle propržite 2 kašike brašna. Ako imate mnogo masnoće prvo odlijte malo pa dodajte puter  i  tek onda brašno pa sipajte mleko. Poslušala sam opet Jelenin savet i ugrejala mleko za bešamel, samo mu nisam dodala ulje od prženja, i izbegla sam grudvice. Dodala sam i prstohvat soli. Kada se fino zgusne, skinite sa vatre i dodajte rendani kačkavalj, prelijte preko šnicli i pokrijte pleh/ posudu folijom pa pecite 45 minuta na 220. Pred kraj pečenja skinite foliju, pa po želji narendajte još 50 gr. kačkavalja. Meni se ovaj Jelenin dodatak jako dopao, volim tvrde sireve i ne treba mi dva puta reći da ih dodam jelu :-)
A ovo jelo je samo sebi preporuka, a ako Vam ni Jelenina nije bila dovoljna, eto, tu sam sad  i ja, pa isprobajte ove fanstastične đulbastije što pre :-).

2 коментара:

  1. Tajana, drago mi je da su vam se dopale i što ste ih isprobali. Jednostavno jelo, jednostavni sastojci a zaista budu onako meke ko duša. Šteta što Nataša ne piše više blog, valjda će nastaviti jednog dana. Idu nam hladniji dani pa mogu da se spremaju i ovakva jela.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma kome bi mogle da se ne dopadnu! Lepo sam rekla da sa tvog bloga može
      žmureći da se bira.
      Nisam lepo pogledala njen blog, sad ću baš detaljnije da svratim.

      Избриши

Volim da čitam Vaše komentare :-)